У м. Бровари проведено наукову конференцію до 100-річчя Всеукраїнського Центрального Повстанського Комітету. Вшановано пам’ять Григорія Чупринки, члена ВУЦПК.
ПЛАН-ГРАФІК ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ КОНФЕРЕНЦІЙ НА ТЕМУ: “УКРАЇНСЬКЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ: РЕАЛІЇ, ТЕНДЕНЦІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ”
1. 26 лютого, 26 березня 2013 року – Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
2. 20 березня 2013 року – Національний університет державної податкової служби України
3. 8 квітня 2013 року – Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
4. 23 квітня 2013 року – Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
5. 26 квітня 2013 року – Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова
6. 6 червня 2013 року – Щасливський навчально-виховний комплекс Бориспільського району Київської області
7. 20 вересня 2013 року – Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
8. 25-27 вересня 2013 року – Кримський республіканський інститут післядипломної педагогічної освіти
9. 26-27 вересня 2013 року – Івано-Франківський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
10. 3-4 жовтня 2013 року – Запорізький національний університет
11. 17-18 жовтня 2013 року – Львівський національний університет імені Івана Франка
12. 14 листопада 2013 року – Київський національний університет імені Тараса Шевченка
_______________________________________________________________________
Досягнуто домовленостей з науковцями Європи
щодо участі у Всеукраїнських науково-практичних конференціях:
1. Бо Йохансон (Швеція)— професор, доктор наук, член комітету з гуманітарних питань Ради Європи;
2. Лєшик Коженєвський (Польща)— президент Європейської асоціації наук про безпеку, член-кореспондент Академії педагогічних наук Польщі, професор Краківської академії фізкультури;
3. Мирослав Келемєнь (Словакія)— професор, доктор наук, ректор Академії Збройних Сил Словаччини, бригадний генерал;
4. Соня Куртен-Вартіо (Фінлянфія)— професор, доктор наук, університет прикладних наук, член комітету з освіти молоді Ради Європи;
5. Франц Хохштрассер (Швейцарія)— професор, доктор наук, член комітету з питань фахової освіти Ради Європи;
6. Валентинас Навицкас (Литва)— професор, доктор наук, Технологічний університет Каунас
7. Пастушеня Олександр Миколайович (Білорусь)— професор, доктор наук, проректор Академії силових структур Білорусії, заслужений діяч освіти Білорусії;
8. Гарамжил Лхамсуренійн (Монголія)— доктор педагогічних наук, професор з питань безпеки, генерал;
9. Вєра Пєтрасова (Словакія)— професор, доктор-педагогічних наук, Словацький Університет Сільського Господарства;
10. Чжан Минчжана (Китай) — доктор педагогічних наук, професор, Хебейський Педагогічний університет;
11. Януш Гіржевскі (Польща)– доктор гуманітарних наук, Ректор Всеобщей гуманитарной школи «Померания» в м. Хойница;
12. Заза Церетелі (Естонія) – доктор медичних наук, професор соціології, Міжнародний Технічний Радник ООН (Талін);
13. Володимир Горбунов (Болгарія)– доктор юридичних наук, професор, генерал-лейтенант, заступник голови Міжнародної співдружності постійний учасник Ради Європи;
14. Боділ Філіпс (Данія)– доктор педагогічних та психологічних наук, експерт Ради Європи, член Комітету Ради Європи з питань фахової освіти;
15. Шарков Анатолій Васильович (Білорусія)– Доктор исторических наук (1998), профессор (2001), Почетный профессор Академии права и управления Минюста России
_____________________________________________________________________
ВІТАННЯ УЧАСНИКАМ КОНФЕРЕНЦІЙ
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
І ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ-26 ЛЮТОГО-26 БЕРЕЗНЯ 2013
ІІ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ-14-15 БЕРЕЗНЯ 2013
ІІІ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ-8 КВІТНЯ 2013
IV ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ-23 КВІТНЯ 2013
V ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ – 26 КВІТНЯ 2013
VI ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ – 6 ЧЕРВНЯ 2013
________________________________________________________________________________________
Президенту України В.Ф. Януковичу,
Голові Верховної Ради України В.В. Рибаку,
народним депутатам України,
Прем’єр-міністру України М.Я. Азарову,
всім громадянам України
Кожна демократична і високорозвинена держава сильна своїм освіченим, патріотично налаштованим, духовно багатим молодим покоління.
За словами великого давньоримського політичного діяча, філософа та літератора Цицерона «Основа всієї держави складається з правильного виховання юнацтва».
Для розвитку та зміцнення української держави «правильне виховання» полягає у цілеспрямованому формуванні української нації, яка знає своє коріння, свою історію, культуру, цінує і береже українську мову.
Ці виховні ідеали мають пронизувати весь навчально-виховний процес і бути аксіомою для всіх державних мужів.
Водночас з 2011 по 2013 рр. спостерігаються тривожні антиукраїнські тенденції в питанні українського національно-патріотичного виховання. Зокрема, яскравими доказами цього є:
– відсутність послідовності в реалізації Національної доктрини розвитку освіти (Указ Президента України від 17.04.2002 року № 347/2002). Всупереч одноголосно прийнятій резолюції ІІІ Всеукраїнського з’їзду працівників освіти з «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» Указом Президента України № 344/2013 від 25.06.2013 року з тексту цієї резолюції знято заходи щодо «розроблення та реалізації Концепції національного виховання» та «ключового напряму державної освітньої політики – побудови ефективної системи національного виховання дітей та молоді». На нашу думку, це слід розцінювати як замах на основи державності України.
– проект Концепції Загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013–2017 роки (рішення Колегії МОНмолодьспорту України, протокол № 6/1-21 від 31.05.2012 року), а також Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (оприлюднена 29.12.2012 року на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України) спрямовані на виховання в Україні космополітів, а не українських патріотів. У них відсутнє поняття виховання любові до української держави, української мови, української літератури, української культури, плекання знань про історію України;
– з нормативно-правових освітніх актів України, що стосуються виховання молоді, зникло словосполучення «український народ», замість нього введено термін «населення України»;
– державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23.11.2011 року) позбавлений українознавчого змісту, неприпустимим у ньому є об’єднання вивчення української мови з мовами національних меншин, а також вивчення історії України в контексті світової історії, що позбавляє можливості впливу на формування української нації;
– у Концепції літературної освіти (Наказ міністерства освіти і науки України від 26. 01. 2011 № 58) виховні акценти зміщені, навіть небезпечні, оскільки підводять до усвідомлення української мови та літератури як другорядних, закріплюючи колоніальний статус України та фіксуючи травми радянського минулого у свідомості нових поколінь;
– не сприяє утвердженню Конституційних норм і проект Концепції мовної освіти, розроблений та рекомендований до обговорення Міністерством освіти і науки України, у якому чітко не сформульовано його завдання. Тут вводиться поняття «мета вивчення мов», що нівелює місце української мови як державної. Не відповідає Конституції України пропоноване «Концепцією мовної освіти» визначення російської мови як «мови міжнаціонального спілкування», що підсилює антиукраїнське спрямування проекту Концепції мовної освіти;
– в новому 2013–2014 навчальному році набирає чинності розпорядження Міністерства освіти і науки України про обов’язкове вивчення в школах другої іноземної мови, якою може бути російська або інша мова національних меншин. Прирівнювання російської мови до «другої іноземної мови» суперечить Конституції України, де вона є мовою національних меншин. Цей документ дає додаткові необмежені можливості для утвердження в Україні російської мови як другої державної мови й закріплює її панівне становище;
– лист Міністерства освіти і науки України «Щодо деяких питань підготовки до нового навчального року» (від 17.05.2013 р. № 1/9-326) містить вимогу про обов’язкове подання батьками заяв про мову навчання при вступі до навчальних закладів, а також, як це сформульовано в частині третій ст. 20 Закону України «Про засади державної мовної політики», «у разі потреби, у будь-який час протягом навчання». Така процедура абсурдна з погляду організації навчально-виховного процесу і є повторенням в найгіршому варіанті радянських методів витіснення української мови з освітніх закладів.
У зв’язку з вищезазначеним вважаємо за необхідне:
1. Забезпечити реалізацію Конституції України у сфері освіти зокрема, статті 11 «Держава сприяє консолідації та розвиткові української нації, її історичної свідомості, традицій і культури, а також розвиткові етнічної, культурної, мовної та релігійної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України», впровадження в практику освітніх закладів Національної доктрини розвитку освіти як найважливішої ланки виховання свідомих громадян України.
2. Доопрацювати та суттєво наповнити українським змістом прийняті нормативно-правові акти в сфері освіти, а саме: Національну стратегію розвитку освіти на період до 2021 року (Указ Президента України від 25.06.2013 року №344/2013), проект Концепції Загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013–2017 роки (рішення Колегії МОНмолодьспорту України, протокол № 6/1-21 від 31.05.2012 року), Концепцію громадянської освіти та виховання в Україні (оприлюднена 29.12.2012 року на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України), Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23.11.2011 року), Концепцію літературної освіти (Наказ міністерства освіти і науки України від 26. 01. 2011 № 58), проект Концепції мовної освіти (розроблений та рекомендований до обговорення Міністерством освіти і науки України). В подальшому унеможливити розробку та прийняття подібних антиукраїнських і антидержавних документів.
3. Провести відкриті діалоги з обговорення пропозицій щодо змісту та реалізації Національної стратегії розвитку освіти протягом достатнього часу, а не в місячний термін липень, коли освітяни були у відпустках.
4. На конкурсній основі розробити державний проект розбудови української національної школи з українським змістом навчання.
5. Розробити український національний стандарт змісту загальної середньої та вищої освіти.
6. Запровадити на каналах телебачення регулярні освітні програми державною мовою.
7. Прийняти Закон України «Про українське національно-патріотичне виховання» та Державну програму українського національно-патріотичного виховання підростаючих поколінь з відповідним державним фінансуванням.
8. Розробити та виконувати державну програму підтримки шкіл української діаспори.
Від імені багатотисячної громади освітян, учасників Всеукраїнських науково-практичних конференцій на тему: «Українське національно-патріотичне виховання: реалії, тенденції, перспективи»
Творча група у складі:
(Оригінали підписів заявників знаходяться
в Міжнародному освітньому фонді імені Ярослава Мудрого)
Відповіді та відгуки на звернення просимо надсилати за адресою:
Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого
01042, м.Київ, бульвар Марії Приймаченко, 6А або fond_@ukr.net
Тел. 0(44)286-10-21, 284-72-72