У м. Бровари проведено наукову конференцію до 100-річчя Всеукраїнського Центрального Повстанського Комітету. Вшановано пам’ять Григорія Чупринки, члена ВУЦПК.
26 лютого 2013 року спільно з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Національною академією педагогічних наук України, Київською обласною державною адміністрацією, Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів Національною академією внутрішніх справ України проведена І Всеукраїнська науково-практична конференція «Патріотичне та національне виховання українських громадян – передумова розвитку державності»
Київська обласна державна адміністрація
Департамент освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації
Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
ПРОГРАМА
ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
«Патріотичне виховання громадян України – передумова
розвитку державності»
26 лютого 2013 року (м. Київ)
Київ – Біла Церква – Богуслав
2013
ОРГАНІЗАТОРИ КОНФЕРЕНЦІЇ
Київська обласна державна адміністрація
Департамент освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації
Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого
Національна академія внутрішніх справ
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
ЗАВДАННЯ КОНФЕРЕНЦІЇ:
– привернення уваги громадськості до питання патріотичного виховання особистості в сучасній Україні;
– консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо патріотичного виховання;
– напрацювання й обговорення пропозицій щодо розроблення й удосконалення нормативно-правової бази патріотичного виховання дітей і молоді;
– ініціювання розроблення законопроекту “Про патріотичне виховання громадян України”, регіональної програми патріотичного виховання дітей та учнівської молоді;
– обговорення теоретичних засад та обмін практичним досвідом з питань змісту, напрямів, технологій, умов формування і розвитку патріотичних почуттів вихованців, учнів і студентів;
– удосконалення системи підготовки педагогічних працівників до патріотичного виховання, розвитку і соціалізації дітей і молоді.
ІНФОРМАЦІЙНА ПІДТРИМКА КОНФЕРЕНЦІЇ:
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ КОНФЕРЕНЦІЇ
Керівники оргкомітету:
– заступник голови Київської обласної державної адміністрації Подашевська Т.Л., заслужений журналіст України;
– директор Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України Клокар Н.І.;
– президент Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, кандидат педагогічних наук Стрілько В.В.;
– в.о. ректора Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Кабан Л.В.
Члени оргкомітету:
– проректор з наукової роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Чубарук О.В.;
– проректор з науково-методичної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент Бачинська Є.М.;
– проректор з міжнародних зв’язків та інформаційно-комунікаційних технологій Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Бендерець Н.М.;
– директор Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» Нестерук Т.В.;
– директор Богуславської спеціалізованої школи №1 – загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради Івченко К.А.
КОМІТЕТ НАУКОВОГО СУПРОВОДУ
Керівники комітету:
– директор Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України Клокар Н.І.;
– директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, дійсний член НАПН України Бех І.Д.;
– директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, доктор історичних наук Удод О.А.;
– президент Міжнародного благодійного фонду імені Ярослава Мудрого, кандидат педагогічних наук Стрілько В.В.;
– ректор Національної академії внутрішніх справ, доктор юридичних наук, професор, член-кореспондент Національної академії правових наук України, голова Київської міської організації юристів України Коваленко В.В.
Члени комітету:
– проректор з науково-методичної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент Бачинська Є.М.;
– проректор з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Дем’яненко О.О.;
– проректор з навчально-методичної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Сотніченко І.І.;
– завідувач кафедри педагогіки і психології Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Мірошник С.І.;
– завідувач кафедри педагогічної майстерності Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Ковальова С.В.;
– завідувач кафедри управління освітою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат філософських наук Полтавцев О.Г.
26 лютого 2013 року
Місце проведення: Київська обласна державна адміністрація, велика зала
930 – 1100 | Реєстрація учасників конференції | ||
1000 –1100
Робота виставки творчих робіт. Експозиції:
Відеопрезентації:
-1100 – 1130Відкриття конференції. Велика зала
(ІІ поверх) Вітання учасників конференції
1130 – 1230ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ
1230 – 1245Перерва
1245 – 1430ПРОДОВЖЕННЯ ПЛЕНАРНОГО ЗАСІДАННЯ
1430 Обід
1500 Від’їзд учасників конференції
НАУКОВА ПРОГРАМА
Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Патріотичне виховання громадян України – передумова
розвитку державності»
26 лютого 2013 року
Місце проведення: Київська обласна державна адміністрація, велика зала
930 – 1100 | Реєстрація учасників конференції |
1100 – 1130ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ. Велика зала
(ІІ поверх) Вітання учасників конференції:
Присяжнюк Анатолій Йосипович, голова Київської обласної державної адміністрації, доктор юридичних наук, Заслужений юрист України
1130 – 1230ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ
ДОПОВІДІ:
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ УКРАЇНИ
Клокар Наталія Іванівна, директор Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Удод Олександр Андрійович, директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, доктор історичних наук
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОСТІ
Стрілько Валентина Василівна, президент Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, кандидат педагогічних наук
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ – НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ НОВОГО ПОКОЛІННЯ ЮРИСТІВ-ПРАВООХОРОНЦІВ
Коваленко Валентин Васильович, ректор Національної академії внутрішніх справ, доктор юридичних наук, професор, член-кореспондент Національної академії правових наук України, голова Київської міської організації юристів України
ОСОБЛИВОСТІ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗРОСТАЮЧОЇ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ СУСПІЛЬНИХ ЗМІН І МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТИ
Чорна Катерина Іванівна, завідувачка лабораторії морально-етичного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
ЗМІСТ І ЗАВДАННЯ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Завалевський Юрій Іванович, заступник директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, кандидат педагогічних наук, доцент
1230 – 1245 | Перерва |
1245 – 1430ПРОДОВЖЕННЯ ПЛЕНАРНОГО ЗАСІДАННЯ
ДОПОВІДІ:
ПОЛІТИКА ІДЕНТИЧНОСТІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ
Розумний Максим Миколайович, завідувач відділу політичних стратегій Національного інституту стратегічних досліджень, доктор політичних наук, старший науковий співробітник
НАУКОВІ ЗАСАДИ ВИХОВАННЯ В УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ УКРАЇНСЬКОГО ПАТРІОТИЗМУ
Руденко Юрій Дмитрович, професор кафедри теорії та історії педагогіки Національного педагогічного університету М.П.Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор
ПРОГРАМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ «ОСОБИСТА ГІДНІСТЬ. БЕЗПЕКА ЖИТТЯ. ГРОМАДЯНСЬКА ПОЗИЦІЯ»
Звєрєва Ірина Дмитрівна, головний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, Голова Правління ВБО Українського фонду «Благополуччя дітей», доктор педагогічних наук, професор
Петрочко Жанна Василівна, заступник директора Інституту проблем виховання НАПН України, науковий консультант проекту «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад» ВБО Українського фонду «Благополуччя дітей», доктор педагогічних наук
ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ КРАЄЗНАВСТВА
Савченко Григорій Петрович, голова Київської обласної організації Національної спілки краєзнавців України, кандидат історичних наук, професор кафедри новітньої історії України історичного факультету Київського Національного університету імені Тараса Шевченка
РОЛЬ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ У ПАТРІОТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ЛІЦЕЇСТІВ
Цимбалюк Василь Іванович, учитель української мови і літератури Сквирського ліцею, Заслужений учитель України, кандидат педагогічних наук
УКРАЇНОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ
Заболотний Олександр Вікторович, начальник відділу освіти Сквирської районної державної адміністрації, Заслужений учитель України
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В РАЙОННОМУ ОСВІТНЬОМУ ОКРУЗІ
Осадчий Іван Григорович, начальник відділу освіти Ставищенської районної державної адміністрації Київської області, доктор педагогічних наук
РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ПОСТМОДЕРНУ
Полтавцев Олександр Геннадійович, завідувач кафедри управління освітою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат філософських наук
ДОСВІД СПІВПРАЦІ ЦЕРКВИ І ШКОЛИ У СФЕРІ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Ковровський Ігор Григорович, протоієрей, Заслужений працівник освіти України (Управління духовної освіти Білоцерківської єпархії Української Православної Церкви)
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ НА БАЗІ “ПАРКУ “КИЇВСЬКА РУСЬ”
Дікарєва Юлія Володимирівна, менеджер проекту ТОВ “Парк “Київська Русь”
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ ТА СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ НА СЛАВЕТНИХ БОЙОВИХ І ТРУДОВИХ ТРАДИЦІЯХ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
Коваль Іван Іванович, голова Київської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану
СУЧАСНЕ РОЗУМІННЯ ПАТРІОТИЗМУ В МОЛОДІЖНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Водяний Олег Миколайович, голова Київської обласної студентської ради
ЗВЕРНЕННЯ
учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції “Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності”
до державних діячів, керівників органів державного управління і місцевого самоврядування, керівників громадських організацій, науково-педагогічних працівників, освітян
Шановні освітяни, науковці, управлінці, працівники соціальних служб, представники громадських організацій, спілок, об’єднань та всі, кому небайдужа проблема патріотичного виховання громадян України!
Ми, учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції “Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності”, КОНСТАТУЄМО, що нині, у період глобалізованого, інформаційного, технологічного та етнокультурного суспільства, доля людини, кожної нації, світової спільноти залежить від духовності й моральності особистості, її порядності та відповідальності, рівня громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу, толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, шанобливого ставлення до інших культур і традицій, а також від визнання й забезпечення у реальному житті прав людини, гідності та свободи як найвищої соціальної цінності, створення сприятливих умов для самореалізації особистості в рідній країні відповідно до її інтересів та можливостей, та, водночас, гідного представлення кожного народу у світовому співтоваристві.
Ми ВВАЖАЄМО, що актуальність патріотичного виховання юного покоління в сучасності, у період становлення незалежної держави України, зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації, а, власне, патріотизм розуміємо як любов до Батьківщини, свого народу, турботу про своє і загальне благо, активне сприяння утвердженню України як суверенної і незалежної, правової, демократичної, соціальної держави, як готовність відстоювати її незалежність, захищати країну, власними справами і зусиллями покращувати її соціально-економічний стан, бути відповідальним за свою долю та державу.
Ми ВПЕВНЕНІ, що патріотичне виховання громадян забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об’єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави і громадянського суспільства, соціально-політичну стабільність у державі, гідне представлення нашої країни у світі.
Ми ПЕРЕКОНАНІ, що патріотизм сьогодні є нагальною потребою і для держави, оскільки високий рівень патріотизму громадян забезпечить як повноцінний гармонійний індивідуальний розвиток особистості в державі, так і суспільства.
Ми УСВІДОМЛЮЄМО необхідність спільних дій усіх соціальних і державних інститутів, організацій, об’єднань, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, творчих спілок, усіх, хто причетний до виховного процесу дітей і молоді.
Ми ЗАКЛИКАЄМО культурно-освітні та наукові установи, державні структури, громадські об’єднання й організації відійти від використання системи шаблонних масових заходів впливу на особистість, що може призвести до формального патріотизму.
Ми АКЦЕНТУЄМО УВАГУ на необхідності патріотичного виховання на всіх ступенях освіти: дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої – та в системі позашкільної освіти.
Як першочергові заходи ПРОПОНУЄМО:
− ініціювати перед Верховною Радою України розроблення законопроекту «Про патріотичне виховання громадян України»;
− клопотати перед Кабінетом Міністрів України про затвердження Концепції загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки, проект якої схвалено рішенням Колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України;
− виступити ініціатором розроблення, обговорення й прийняття загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки;
на рівні обласної державної адміністрації та обласної ради:
− створити творчу групу з розроблення регіональної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки;
− підтримувати проекти історично-краєзнавчої, етнокультурної, соціально-правової спрямованості, пропоновані для реалізації установами культури й освіти, дитячими й молодіжними громадськими організаціями;
− проводити цілеспрямовану роботу щодо підготовки поліграфічних видань патріотичного змісту, а також соціальної реклами на вулицях населених пунктів області;
− консолідувати зусилля всіх соціальних інститутів щодо формування в юного покоління почуття патріотизму, а саме: моральних, культурних, національних і загальнолюдських цінностей; здатностей активної підтримки і розвитку Української державності, дотримання Конституції України, збереження єдності та стабільності в українському суспільстві, його духовного, соціального та економічного розвитку; дбайливого ставлення до національних багатств, рідної природи, пошани до історичної пам’яті, культури, мови, національних традицій тощо;
− створити на обласному телебаченні (радіо) постійно діючу програму «Хто ми? Чиїх батьків діти?», у якій всебічно висвітлювати духовну єдність поколінь, культуру та історію рідного краю, звичаїв, традицій усіх народів та етнічних груп, які проживають в Україні;
на рівні місцевих органів державного управління та органів місцевого самоврядування:
− розробити й затвердити місцеві (локальні) програми патріотичного виховання громадян України;
− вибудовувати систему взаємодії державних та недержавних установ, громадських організацій для розвитку національно-патріотичного виховання в освітній системі міста/району (навчальні заклади різних типів і форм власності, клуби, музеї, бібліотеки, центри й будинки творчості і культури, заклади фізичної культури і спорту тощо);
− інформувати громадськість про досягнення і нововведення у сфері патріотичного виховання через місцеві засоби масової інформації, конференції, збори, інші форми;
на рівні регіонального (обласного) органу управління освітою, регіонального закладу післядипломної педагогічної освіти:
− продовжити в подальшому практику проведення науково-практичних конференцій, присвячених національному, патріотичному та духовному вихованню учнівської і студентської молоді;
− створити на сайті Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації та порталі КОІПОПК рубрики «Патріотичне виховання дітей та молоді Київщини» для розміщення інформаційних, аналітичних матеріалів, публікацій педагогів регіону;
− розробити методичні рекомендації щодо активізації діяльності дитячих громадських організацій з питання патріотичного виховання юного покоління;
− визначити основні підходи до моніторингу якості патріотичного виховання в освіті регіону, міста/району, навчального закладу; визначити параметри й критерії оцінювання сформованості патріотичних якостей особистості;
− підготувати навчально-методичні видання щодо організації та змісту патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах;
− вивчати й популяризувати серед освітянського загалу передовий педагогічний досвід з питань формування громадянина-патріота України;
на рівні навчальних закладів:
− активізувати форми масової патріотичної діяльності (пошукова робота, діяльність військово-патріотичних клубів, тематичні свята, пов’язані із знаменними й пам’ятними датами тощо);
− створювати кабінети (музеї) української історії і культури як центри формування культурно-історичної компетентності юного покоління;
− активізувати роботу щодо створення світлиць рідного слова (автор ідеї – Стрілько В.В., автори концепції – КОІПОПК) та популяризувати передовий досвід діяльності музеїв українського слова у загальноосвітніх навчальних закладах Київщини (Вороньківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів та Щасливський навчально-виховний комплекс Бориспільського району);
− підтримувати діяльність товариств, гуртків юних дослідників-краєзнавців, у яких засобами краєзнавства розвивати інтелектуальні й творчі здібності учнів, пошуково-дослідницьку роботу з історичного, географічного, літературного краєзнавства, етнології, фольклору, екології тощо;
− створювати умови для діяльності дитячих громадських об’єднань, організацій, органів самоврядування на принципах добровільності, самостійності, реальних повноважень, що сприятиме розвитку особистісного потенціалу дитини, формуванню її духовно-моральних якостей, ініціативності, активної громадянської позиції;
− систематично висвітлювати напрацювання педагогів із питань патріотичного виховання на освітніх сайтах, у засобах масової інформації, друкованих виданнях тощо;
на рівні педагогічних працівників:
− формувати в учнів первинне уявлення про свій рід, сім’ю, край, його історичне минуле і сучасне, національні народні звичаї, обряди, народну символіку;
− розвивати в учнівської та студентської молоді почуття гордості та поваги до рідного краю, національної символіки, до народу, його мови, історії, культури, виховувати шанобливе ставлення до родини;
− готувати свідомих та активних громадян, які добре розуміють свої права й обов’язки, готові до вирішення проблем у реальному житті, можуть брати на себе суспільну відповідальність;
− розвивати в учнів вміння проектувати своє майбутнє, усвідомлюючи свою причетність до долі України, її минулого, сьогодення, майбутнього;
− продовжувати практику впровадження у навчально-виховний процес спецкурсів і факультативів з українознавства, регіонального краєзнавства тощо;
− оновлювати зміст навчальних предметів на основі доповнення його культурно-історичною, духовно-моральною, політично-правовою складовими;
− активно використовувати сучасні педагогічні технології, що сприяють розвитку позитивних якостей особистості, формуванню громадянської позиції учнів;
− надавати методичну допомогу батькам щодо формування і розвитку в дітей позитивного ціннісного ставлення до навколишнього середовища, залучати батьків до різноманітної спільної суспільно корисної діяльності.
_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
Київська обласна державна адміністрація
Департамент освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації
Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України
Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого
Національна академія внутрішніх справ
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
Відділ освіти Богуславської районної державної адміністрації
Богуславська спеціалізована школа №1 – загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради
ПРОГРАМА
ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ НАУКОВО–ПРАКТИЧНОЇ
КОНФЕРЕНЦІЇ
«ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
ГРОМАДЯН УКРАЇНИ –
ПЕРЕДУМОВА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОСТІ»
Київ – Біла Церква – Богуслав
2013
ОРГАНІЗАТОРИ КОНФЕРЕНЦІЇ
Київська обласна державна адміністрація
Департамент освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації
Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України
Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого
Національна академія внутрішніх справ
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
Відділ освіти Богуславської районної державної адміністрації
Богуславська спеціалізована школа №1 – загальноосвітній навчальний заклад
І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів
Богуславської районної ради
ЗАВДАННЯ КОНФЕРЕНЦІЇ:
– привернення уваги громадськості до питання патріотичного виховання особистості в сучасній Україні;
– консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо патріотичного виховання;
– напрацювання й обговорення пропозицій щодо розроблення й удосконалення нормативно-правової бази патріотичного виховання дітей і молоді;
– ініціювання розроблення законопроекту “Про патріотичне виховання громадян України”, регіональної програми патріотичного виховання дітей та учнівської молоді;
– обговорення теоретичних засад та обмін практичним досвідом з питань змісту, напрямів, технологій, умов формування і розвитку патріотичних почуттів вихованців, учнів і студентів;
– удосконалення системи підготовки педагогічних працівників до патріотичного виховання, розвитку і соціалізації дітей і молоді.
ІНФОРМАЦІЙНА ПІДТРИМКА КОНФЕРЕНЦІЇ:
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ КОНФЕРЕНЦІЇ
Керівники оргкомітету:
– заступник голови Київської обласної державної адміністрації, Заслужений журналіст України Подашевська Т.Л.;
– директор Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України Клокар Н.І.;
– президент Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, кандидат педагогічних наук Стрілько В.В.;
– в.о. ректора Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Кабан Л.В.
Члени оргкомітету:
– проректор з наукової роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Чубарук О.В.;
– проректор з науково-методичної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент Бачинська Є.М.;
– проректор з міжнародних зв’язків та інформаційно-комунікаційних технологій Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Бендерець Н.М.;
– директор Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» Нестерук Т.В.;
– директор Богуславської спеціалізованої школи №1 – загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради Івченко К.А.
КОМІТЕТ НАУКОВОГО СУПРОВОДУ
Керівники комітету:
– директор Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України Клокар Н.І.;
– директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, дійсний член НАПН України Бех І.Д.;
– директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, доктор історичних наук Удод О.А.;
– ректор Національної академії внутрішніх справ, доктор юридичних наук, професор, член-кореспондент Національної академії правових наук України, Заслужений юрист України, голова Київської міської організації Союзу юристів України Коваленко В.В.;
– президент Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, кандидат педагогічних наук Стрілько В.В.
Члени комітету:
– проректор з науково-методичної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент Бачинська Є.М.;
– проректор з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Дем’яненко О.О.;
– проректор з навчально-методичної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Сотніченко І.І.;
– завідувач кафедри педагогіки і психології Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Мірошник С.І.;
– завідувач кафедри педагогічної майстерності Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук Ковальова С.В.;
– завідувач кафедри управління освітою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат філософських наук Полтавцев О.Г.
ПРОГРАМА КОНФЕРЕНЦІЇ
26 березня 2013 року |
Місце проведення: Богуславська спеціалізована школа № 1 –
загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів з
поглибленим вивченням окремих предметів
Богуславської районної ради
930 – 1100Реєстрація учасників конференції
1000 – 1100Виставка творчих робіт гуртківців загальноосвітніх,
позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних
закладів Богуславського району
«Ложкарство» – Лимар Микола Дем’янович,
«Ткацтво» – Ткач Дарина,
«Лозоплетіння» – Штафієнко Петро Петрович,
«Робота з природними матеріалами (тирсою)» – Ткалич Людмила Василівна,
«Бісероплеттіння» – Репетій Віра Павлівна,
«Петриківський розпис» – Тарасенко Тетяна Іванівна,
«Флористика» – Капшученко Леся Володимирівна,
«Квілінг» – Деркаченко Тетяна Анатоліївна,
«Вироби із солоного тіста» – Середа Ірина Вікторівна.
«Зустріч весни – свято душі» – виступ народного вокального ансамблю «Калинка» Будинку дитячої та юнацької творчості м. Бровари, художній керівник – Шумовська Любов Василівна, директор – Павлученко Валентина Зіновіївни
«Різдвяне дійство» – виступ творчого колективу учнів і вчителів Софіївсько-Борщагівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Києво-Святошинського району, художній керівник – заступник директора з виховної роботи Шупик Тетяна Олексіївна, і хорового колективу «Сходинки», керівник – Заслужений працівник культури та мистецтва України Якубовська Ірина Володимирівна, директор НВК – Пушенко Оксана Іванівна
виступ народного аматорського гурту «Коляда» Богуславського гуманітарного коледжу імені І.С.Нечуя-Левицького
1100 – 1130ВІДКРИТТЯ ДРУГОГО ДНЯ КОНФЕРЕНЦІЇ
Вітання учасників конференції- АКТОВА ЗАЛА
Секція І. Патріотизм як фактор консолідації українського суспільства
Секція ІІ. Презентація кращих практик патріотичного виховання в навчальних закладах
Секція ІІІ. Підготовка педагогічних працівників до реалізації завдань і змісту патріотичного виховання учнівської молоді в системі вищої і післядипломної освіти
1400 – 1500ПІДСУМКОВЕ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ.
ПРИЙНЯТТЯ УХВАЛИ КОНФЕРЕНЦІЇ
1500Обід. Від’їзд учасників конференції
НАУКОВА ПРОГРАМА
Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Патріотичне виховання громадян України – передумова
розвитку державності»
26 березня 2013 року |
Місце проведення: Богуславська спеціалізована школа № 1 – загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради
930 – 1100Реєстрація учасників конференції
1100 – 1130ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ
Вітання учасників конференції:
Онищенко Олександр Романович, депутат Верховної Ради України
Подашевська Тетяна Леонідівна, заступник голови Київської обласної державної адміністрації, Заслужений журналіст України
Клокар Наталія Іванівна, директор департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України
Дубас Богдан Антонович, голова Богуславської районної державної адміністрації
Висотенко Микола Віталійович, голова Богуславської районної ради
1130 – 1400секційні засідання:
СЕКЦІЯ І. ПАТРІОТИЗМ ЯК ФАКТОР КОНСОЛІДАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
Керівники секції:
Стрілько Валентина Василівна, президент Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, кандидат педагогічних наук;
Волинець Ірина Миколаївна, доцент кафедри педагогіки і психології Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент;
Плівачук Катерина Володимирівна, доцент кафедри педагогіки і психології Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент;
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ЦІЛІСНОЇ ОСОБИСТОСТІ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ
Плівачук Катерина Володимирівна, вчитель української мови та літератури навчально-виховного комплексу «Сквирський ліцей – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів», кандидат педагогічних наук, доцент
УКРАЇНОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ ВИВЧЕННЯ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Волинець Ірина Миколаївна, доцент кафедри педагогіки і психології Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, доцент
ПОЗИТИВНА ЕТНІЧНА ІДЕНТИЧНІСТЬ ОСВІТЯН ЯК ЧИННИК ОРГАНІЗАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ В ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ
Карамушка Людмила Миколаївна, завідувачка лабораторії організаційної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України;
Терещенко Кіра Володимирівна, науковий співробітник лабораторії організаційної психології Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук
СОЦІАЛЬНО-ДЕМОГРАФІЧНІ ТА РЕГІОНАЛЬНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ
Терещенко Кіра Володимирівна, науковий співробітник лабораторії організаційної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук
УПРАВЛІННЯ ВПРОВАДЖЕННЯМ МОДЕЛІ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ МІСТА
Петрик Юрій Федорович, начальник управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, завідуючий наукової лабораторії слов’янських мов Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
ОСОБЛИВОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В УКРАЇНІ (ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ)
Бондаренко Галина Богданівна, вчитель історії та правознавства навчально-виховного комплексу «Ковалівська гімназія» Васильківського району
НАЦІОНАЛЬНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ УЧНІВ НА ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ ПАВЛА ЧУБИНСЬКОГО
Адамець Людмила Олексіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови та літератури Бориспільського навчально-виховного комплексу «Ліцей «Дизайн-освіта» імені Павла Чубинського» – спеціалізована школа І-ІІІ ступенів»
ВВЕДЕННЯ ПОНЯТТЯ СВІТОВОЇ СОЛІДАРНОСТІ УКРАЇНСТВА ЯК ФАКТОР ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ
Костецький Станіслав Олександрович, заступник голови Білоцерківської районної молодіжної громадської організації «Ліга Української Молоді»
СІЛЬСЬКА ШКОЛА – НАЦІОНАЛЬНА ІДЕЯ ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ
Кудько Ніна Григорівна, директор Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика Бориспільського району
ПРОБЛЕМА НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ СОФІЇ РУСОВОЇ
Ільків Марія Петрівна, директор Івано-Франківської загальноосвітньої школи-садка І ступеня №7;
Яцюк Олег Степанович, асистент кафедри економічної теорії Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу
ІСТОРИЧНЕ КРАЄЗНАВСТВО В СИСТЕМІ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ СУСПІЛЬНИХ І СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН
Шкляр Алла Костянтинівна, вчитель історії Фастівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Фастівської міської ради
ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
Городько Валентина Миколаївна, вчитель історії та правознавства Бориспільської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 6 Бориспільської міської ради
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК СУЧАСНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРОЦЕС У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Коваленко Олена Вікторівна, вчитель історії Півнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Фастівської районної державної адміністрації
НАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ НА КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОМУ ДОСВІДІ РІДНОГО КРАЮ
Куць Тетяна Григорівна, заступник директора школи з виховної роботи Требухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Броварського району
ІДЕЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО
Варава Ольга Іванівна, вихователь дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу «Зірочка» м. Обухова;
Балдич Ольга Миколаївна, завідуюча дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) комбінованого типу «Зірочка» м. Обухова
ТВОРЧІСТЬ А. С. МАЛИШКА – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Рогозіна Світлана Володимирівна, вчитель української мови та літератури спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені А.С. Малишка з поглибленим вивченням української мови та літератури міста Обухова
ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК СУСПІЛЬНО ЗНАЧВЩА ЦІННІСТЬ КОМПЕТЕНТНІСНО СПРЯМОВАНОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ «ШЛЯХ ДО УСПІХУ». ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ НА ОСНОВІ РЕАЛІЗАЦІЇ СУСПІЛЬНИХ ПРОЕКТІВ
Галака Ольга Сергіївна, методист з виховної роботи методичного кабінету відділу освіти Бородянської районної державної адміністрації
ПАРТНЕРСТВО ШКОЛИ ТА ГРОМАДИ – ШЛЯХ РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА
Корякіна Лідія Валентинівна, заступник директора з навчально-методичної роботи Тетерівської гімназії Бородянського району
МОНІТОРИНУ СТАНУ ПРОФІЛАКТИЧНОЇ ТА ПРАВОВИХОВНОЇ РОБОТИ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Пєтушкова Лариса Антонівна, завідувач центру практичної психології і соціальної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів;
Аносова Анастасія Вікторівна, методист центру практичної психології і соціальної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
СИСТЕМА НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ СУСПІЛЬНИХ І СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН
Кашуба Марія Богданівна, вчитель початкових класів, заступник директора з навчально-виховної роботи Новоолександрівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Згурівської районної ради
УЧАСТЬ ЖІНОК У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
Верба Тетяна Олександрівна, вчитель історії та правознавства Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Бориспільської міської ради Київської області
ПОЛКОВОДЦІ УКРАЇНИ НА ФРОНТАХ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
Кашкіна Людмила Степанівна, вчитель історії Білоцерківської гімназії №2 Білоцерківської міської ради
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ – ОДИН ІЗ НАПРЯМІВ ДІЯЛЬНОСТІ МІЖНАРОДНОГО ГРОМАДСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ «МИ УКРАЇНЦІ»
Побужанська Анжела Василівна, методист центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників юстиції Міністерства України, член молодіжної громадської організації «Ми українці»
ПРИВЕРНЕННЯ УВАГИ ГРОМАДСЬКОСТІ ДО ПИТАННЯ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ
Брусило Наталія Іванівна, вчитель початкових класів Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Київської області
НАЦІОНАЛЬНЕ КІНО – ПОТУЖНИЙ ЧИННИК ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Литвин Лариса Миколаївна, вчитель української мови та літератури, керівник гуртка Вишнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Києво-Святошинської районної державної адміністрації
РОДИНА, ГРОМАДА, ГРОМАДЯНСЬКІСТЬ – УКРАЇНОЗНАВЧІ ЗАСАДИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ШКОЛИ
Іщук Валентина Володимирівна, заступник директора з виховної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 21 Білоцерківської міської ради;
Вдовика Любов Миколаївна, заступник директора з навчально-методичної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 21 Білоцерківської міської ради;
Олексієнко Тетяна Анатоліївна, вчитель російської мови та світової літератури Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 21 Білоцерківської міської ради
ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ТА ПРЕДМЕТ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Полінкевич Владислав Володимирович, голова Білоцерківської районної молодіжної громадської організації «Ліга Української Молоді»
РОЛЬ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У СТАНОВЛЕННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВ ПОЗАШКІЛЛЯ
Омельчук Єлизавета Василівна, вчитель образотворчого мистецтва Фастівської школи народної майстерності Фастівської міської ради Київської області
ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОЗАЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ТА ДІЯЛЬНОСТІ ДИТЯЧИХ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
Шевченко Валерій Володимирович, керівник гуртків туристсько-краєзнавчого напряму Яготинського районного будинку дитячої та юнацької творчості
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ ВИХОВАНЦІВ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ НА ЗАСАДАХ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДОЗНАВСТВА
Моклюк Юлія Іванівна, практичний психолог Комунального закладу «Мізоцька спеціальна школа-інтернат І-ІІ ступенів Рівненської обласної ради»
СЕКЦІЯ ІІ. ПРЕЗЕНТАЦІЯ КРАЩИХ ПРАКТИК ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ (актова зала)
Керівники секції:
Клокар Наталія Іванівна, директор Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України;
Мірошник Світлана Іванівна, завідувач кафедри педагогіки і психології Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук;
Полтавцев Олександр Геннадійович, завідувач кафедри управління освітою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат філософських наук
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК СКЛАДОВА ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ В БОГУСЛАВСЬКІЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНІЙ ШКОЛІ №1
Івченко Катерина Андріївна, директор Богуславської спеціалізованої школи № 1 – загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради Київської області
НАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В СИСТЕМІ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ
Шовкун Людмила Миколаївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів Хотівського навчально-виховного комплексу Києво-Святошинського району, кандидат педагогічних наук
СИСТЕМА РОБОТИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ З ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО РОДИНИ
Садаєва Ольга Іванівна, директор Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Білоцерківської міської ради Київської області;
Коваль Світлана Володимирівна, заступник директора з виховної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Білоцерківської міської ради Київської області
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ЛІТЕРАТУРНИМИ ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО
Тоцька Тетяна Петрівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом «Ялинка» управління освіти Броварської міської ради
ПОЗИТИВНА МОТИВАЦІЯ ШКОЛЯРІВ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У СИСТЕМІ ПРОЕКТУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
Каюк Наталія Миколаївна, заступник директора з виховної роботи Новосілківської загальноосвітньої школи Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області
ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В ГУРТКОВІЙ РОБОТІ
Нікольчук Лариса Іванівна, вчитель іноземної мови Орининської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів м. Кам’янця-Подільського
ОБРЯДОВА СИМВОЛІКА ВИШИТИХ РУШНИКІВ КИЇВЩИНИ
Обозова Олена Миколаївна, учениця 10 класу Богуславської спеціалізованої школи № 1 – загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради Київської області
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ ТА ІНТЕРКУЛЬТУРНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ СЛОВ’ЯНСЬКИХ МОВ
Баранова Вікторія Анатоліївна, методист із суспільно-гуманітарних дисциплін науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, завідувач наукової лабораторії слов’янських мов Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ РОБОТИ НА ЗАНЯТТЯХ КЛУБУ «ЛІДЕР»
Тименко Ірина Тарасівна, методист Будинку дитячої та юнацької творчості м. Борисполя
РЕАЛІЗАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Богінська Лариса Петрівна, заступник директора з виховної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15 Білоцерківської міської ради Київської області;
Вакулюк Віта Петрівна, соціальний педагог Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15 Білоцерківської міської ради Київської області
ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО СУСПІЛЬСТВА Й ДЕРЖАВИ ЗАСОБАМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Рибак Ніна Іванівна, заступник директора з виховної роботи Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформаційних технологій № 12 Київської області
ОРГАНІЗАЦІЯ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ
Бодрик Оксана Олександрівна, заступник директора Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Київської області
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ – ДЖЕРЕЛО ДУХОВНОГО ВІДРОДЖЕННЯ ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ
Вонітова Анна Ярославівна, студентка другого курсу філологічного факультету Львівського національного університету імені І. Франка
ЕТНОПЕДАГОГІКА В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗБУДОВИ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ
Стецюк Мирослава Данилівна, вчитель української мови та літератури, народознавства середньої спеціалізованої загальноосвітньої школи №93 з поглибленим вивчення англійської мови м. Львова
ШКІЛЬНИЙ ІСТОРИЧНО-КРАЄЗНАВЧИЙ МУЗЕЙ ЯК ЕЛЕМЕНТ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ
Дегтярьова Олена Миколаївна, вчитель історії та правознавства Кагарлицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В РОКИТНЯНСЬКОМУ РАЙОННОМУ ЛІЦЕЇ
Шелест Павло Петрович, учитель хімії Рокитнянського районного ліцею Рокитнянської районної ради
ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ФОЛЬКЛОРУ
Юрковська Марія Миколаївна, вчитель музичного мистецтва Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Білоцерківської міської ради Київської області
ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРА ЯК СКЛАДОВА СИСТЕМИ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Мартенко Олена Анатоліївна, вчитель біології та хімії Березанського навчально-виховного комплексу Березанської міської ради
ВІДРОДЖЕННЯ ТРИПІЛЬСЬКОЇ СИМВОЛІКИ НА ЗАНЯТТЯХ З ПИСАНКАРСТВА ЯК СКЛАДОВА НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Турукіна Леся Володимирівна, керівник зразкової школи писанкарства «Дивосвіт» Васильківського міського Центру дитячої та юнацької творчості
ОРГАНІЗАЦІЯ КРАЄЗНАВЧОЇ РОБОТИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Волощенко Ірина Миколаївна, методист районного методичного кабінету відділу освіти Макарівськоїх районної державної адміністрації;
Корж Зінаїда Сергіївна, директор Бишівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівського району;
Обухівський Валерій Вікторович, учитель історії Бишівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівського району
ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ШКОЛИ ЯК ОСНОВА ПРОДУКТИВНОЇ ЖИТТЄТВОРЧОСТІ УКРАЇНЦЯ
Гуляніцька Людмила Миколаївна, заступник директора з наукової роботи Таращанської районної гімназії «Ерудит» Таращанської районної ради
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ СПРАВИ
Бецман Олена Геннадіївна, педагог-організатор Красилівського середнього загальноосвітнього навчально-виховного комплексу імені М. І. Савельєва Ставищенської районної ради Київської області
ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ШКОЛЯРІВ НА МАТЕРІАЛАХ КРАЄЗНАВСТВА
Іщенко Наталія Петрівна, вчитель географії Миронівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
НАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ БОРИСПІЛЬСЬКОГО МІСЬКОГО ЦЕНТРУ ТУРИЗМУ ТА КРАЄЗНАВСТВА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Рахуба Тетяна Георгіївна, директор, керівник гуртка Бориспільського міського центру туризму та краєзнавства учнівської молоді
КОЗАЦЬКИЙ ПРАПОР У КРАЇНАХ СВІТУ
Хахуда Світлана Володимирівна, вчитель історії Бориспільського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Перспектива» – загальноосвітня школа І ступеня»;
Гаврилюк Дмитро Олександрович, учень Бориспільського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Перспектива» – загальноосвітня школа І ступеня»
ПРІОРИТЕТИ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ У СІЛЬСЬКІЙ ШКОЛІ
Кучма Галина Віталіївна, директор, учитель історії Маловільшанського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Білоцерківської районної державної адміністрації
ЗДІЙСНЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ
Розумнюк Антоніна Анатоліївна, заступник директора Васильківського міського Центру дитячої та юнацької творчості
ЗБЕРЕЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ ТРАДИЦІЙ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Ткаченко Людмила Володимирівна, вчитель образотворчого мистецтва, бібліотекар загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Олега Кошового м. Ржищева
УПРОВАДЖЕННЯ ПРОЕКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИХОВНУ СИСТЕМУ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (РЕАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОГО ПРОЕКТУ З НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ)
Омельяненко Ірина Іванівна, заступник директора Переяслав-Хмельницького будинку художньої творчості дітей, юнацтва та молоді
СИСТЕМА РОБОТИ В ДИБИНЕЦЬКОМУ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ З ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВ
Товкач Антоніна Дмитрівна, заступник директора з виховної роботи Дибинецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Богуславської районної ради
СИСТЕМА РОБОТИ З ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ЗА АВТОРСЬКОЮ ПРОГРАМОЮ «Я – СТАРШОКЛАСНИК»
Котюк Тетяна Олександрівна, вчитель математики Сквирського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Сквирської районної державної адміністрації
ВИХОВАННЯ ВИСОКОКУЛЬТУРНОЇ ТА НАЦІОНАЛЬНО СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ ТА В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ
Селіцька Світлана Іванівна, вчитель історії та правознавства Броварської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 Броварської міської ради
ВИХОВАННЯ САМОДОСТАТНЬОЇ НАЦІОНАЛЬНО СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ
Шупик Тетяна Олексіївна, заступник директора з виховної роботи Софіївсько-Борщагівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області
ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВ ЗАСОБАМИ КОЛЕКТИВНИХ ТВОРЧИХ СПРАВ
Гусевик Наталія Василівна, соціальний педагог Ірпінської загальноосвітньої школи І–III ступенів № 5 Ірпінської міської ради Київської області;
Мальцева Ірина Олександрівна, заступник директора з виховної роботи Ірпінської загальноосвітньої школи І–III ступенів № 5 Ірпінської міської ради Київської області
ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ ТРАДИЦІЙНИХ НАЦІОНАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
Олійник Валентина Володимирівна, педагог-організатор Вишнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Києво-Святошинської районної державної адміністрації
ШКІЛЬНИЙ МУЗЕЙ ЯК ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ
Ворошилов Володимир Володимирович, учень 10 класу Супоївського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» Яготинського району
ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТА-УКРАЇНЦЯ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДНОГО МИСТЕЦТВА
Геля Неоніла Дмитрівна, вчитель обслуговуючої праці, керівник науково-дослідницького гуртка Броварської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
МОЄ СЕЛО З ЛЕГЕНДИ ВИПЛИВАЄ
Кирієнко Олена Мирославівна, заступник директора з виховної роботи Лютізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Вишгородської районної державної адміністрації
ВЕСІЛЬНА ОБРЯДОВІСТЬ ВАСИЛЬКІВЩИНИ
Полюлях Раїса Федорівна, вчитель української мови та літератури Васильківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Васильківської міської ради
МОДЕЛЬ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «Я – ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ»
Ніколаєнко Світлана Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Сквирського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Сквирської районної державної адміністрації
ВИХОВУВАТИ НАВЧАЮЧИ
Михайловська Світлана Василівна, вчитель української мови та літератури Кагарлицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3
СТАНОВЛЕННЯ ПАТРІОТА-ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ В УМОВАХ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ
Глобець Ольга Михайлівна, заступник директора з виховної роботи Володарської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Бухонський Юрій Володимирович, заступник директора з навчально-виховної роботи Володарського ліцею
ДОСВІД РОБОТИ З ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЛІЦЕЇСТІВ
Козій Василь Васильович, директор комунального закладу Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницький ліцей-інтернат»
СИСТЕМА НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В УМОВАХ СУСПІЛЬНИХ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН
Красюк Тетяна Григорівна, вчитель англійської мови Броварської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5
ФОРМУВАННЯ УКРАЇНОЗНАВЧОГО СЕРЕДОВИЩА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ЗАСІБ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ
Комаренко Світлана Олексіївна, директор Яготинської спеціалізованої школи №3 Яготинської районної ради Київської області
ВИХОВНА СИЛА ОБРЯДУ ЗУСТРІЧІ ВЕСНИ В УКРАЇНІ
Шумовська Любов Василівна, художній керівник Народного вокального ансамблю «Калинка» м. Бровари
ПОЛКОВОДЦІ УКРАЇНИ НА ФРОНТАХ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
Васильківський Богдан Олександрович, учень Білоцерківської гімназії №2 Білоцерківської міської ради
ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА: МАЛОВІДОМІ ГЕРОЇЧНІ Й ТРАГІЧНІ СТОРІНКИ ІСТОРІЇ ІВАНКІВЩИНИ
Дегтяр Олександр Олександрович, учень 11 класу Іванківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2
МОЯ РОДИНА В ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
Герасименко Аріна Вікторівна, учениця 8 класу Бранепільського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок» Богуславського району
ПРОВІДНА РОЛЬ КОЗАЦТВА У ФОРМУВАННІ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ В ХVІ–ХVІІ СТОЛІТТІ
Харченко Марина Миколаївна, учениця 10 класу Переяслав-Хмельницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4
ЗБЕРЕЖЕМО ПАМ’ЯТЬ ПРО ГЕРОЇЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО ДРЕВНЬОГО КРАЮ
Буренко Катерина Іванівна, заступник директора з виховної роботи Трипільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівського району, вчитель адаптованого курсу «Київщинознавство. Трипільщина», керівник гуртка «Історичне краєзнавство», старший науковий співробітник Київського археологічного музею;
Лук’янчук Влада Юріївна, учениця 8 класу Трипільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівського району
БИКІВНЯНСЬКА ТРАГЕДІЯ: РЕАЛІЇ ТА РЕАЛЬНІСТЬ
Васюра Альона Юріївна, учениця 10-В класу Броварської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9
МИКОЛА МІХНОВСЬКИЙ, НАШ ЗЕМЛЯК, – ОСНОВОПОЛОЖНИК УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛІЗМУ, БОРЕЦЬ ЗА САМОСТІЙНІСТЬ І НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ
Сухенко Ольга Володимирівна, учениця 11 класу, дійсний член МАН Згурівської гімназії
ТЕРНИСТИЙ ШЛЯХ ДО ТВОРЧОСТІ
Федотова Анастасія Володимирівна, учениця Фастівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Фастівської міської ради
СЕМАНТИКА ТА СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ПРІЗВИЩ ЖИТЕЛІВ БОРИСПОЛЯ
Богуш Надія Миколаївна, вчитель української мови та літератури Бориспільського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Перспектива» – загальноосвітня школа І ступеня»;
Гоменюк Олександра Віталіївна, учень Бориспільського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Перспектива» – загальноосвітня школа І ступеня»
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В УМОВАХ СУСПІЛЬНИХ І СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН
Сова Альона Володимирівна, учениця 9 класу Морозівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів – ясла-садок» Баришівської районної ради
ЗАБУДОВА ТА ЕСТЕТИКА ЖИТЛА УКРАЇНЦІВ
Біляй Вікторія Вадимівна, учениця 9 класу Морозівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів – ясла-садок» Баришівської районної ради
ВНЕСОК ДИНАСТІЇ ДЕНИСЕНКІВ У РОЗВИТОК ГОНЧАРСТВА УКРАЇНИ
Музика Галина Трохимівна, завідуюча шкільним музеєм, учитель початкових класів Васильківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Васильківської міської ради;
Музика Владислав Юрійович, учень 11 класу Васильківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Васильківської міської ради
ІСТОРІЯ ОДНІЄЇ РОДИНИ В КОНТЕКСТІ ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
Плоткіна Тетяна Миколаївна, керівник пошукового клубу «Пам’ять» Васильківського міського Центру дитячої та юнацької творчості;
Лагута Андрій Володимирович, вихованець пошукового клубу «Пам’ять» Васильківського міського Центру дитячої та юнацької творчості
ІНТЕГРАЦІЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО І ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗМІСТІ РОБОТИ ШКОЛИ – ОБЛАСНОГО ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Горбач Ірина Володимирівна, директор Кагарлицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 ім. В.П.Дашенка
БОРОТЬБА ОУН-УПА ПРОТИ НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
Томенко Лариса Олексіївна, вчитель історії Бориспільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Школа лінгвістики»
ФОРМУВАННЯ ГАРМОНІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЧЕРЕЗ НАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ У СУЧАСНОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
Яшина Тетяна Вікторівна, методист районного методичного кабінету відділу освіти Миронівської районної державної адміністрації
ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ШКОЛЯРІВ НА МАТЕРІАЛАХ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ
Кравченко Віра Володимирівна, вчитель історії Пустовітської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миронівської районної державної адміністрації;
Ахметова Людмила Миколаївна, Ільченко Олександра Олександрівна, учениці 11 класу Пустовітської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миронівської районної державної адміністрації
СИСТЕМА НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ СІЛЬСЬКОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ЗАКЛАДУ
Нестеренко Тетяна Яківна, вчитель трудового навчання Морозівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізований навчальний заклад з поглибленим вивченням окремих предметів-ясла-садок, керівник гуртка «Берегиня» Центру позашкільної роботи «Мрія»
ЗБЕРЕЖЕННЯ ТРАДИЦІЙ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Ткаченко Людмила Володимирівна, вчитель образотворчого мистецтва, бібліотекар загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Олега Кошового м. Ржищева
СЕКЦІЯ ІІІ. ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ І ЗМІСТУ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ І ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ (аудиторія 9)
Керівники секції:
Кабан Лариса Василівна, в.о. ректора Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів;
Дем’яненко Олена Олександрівна, проректор з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук;
Івченко Катерина Андріївна, директор Богуславської спеціалізованої школи №1 – загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Богуславської районної ради
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА У ПОЗАШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Гаврилюк Валерій Юрійович, завідувач навчально-методичного кабінету позашкільної освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ФІЗКУЛЬТУРНО-МАСОВОЇ РОБОТИ
Тимчик Микола Валерійович, науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку Інституту проблем виховання НАПН України
СТВОРЕННЯ КРЕАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ ДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Склярова Галина Миколаївна, директор Білоцерківського колегіуму Білоцерківської міської ради Київської області;
Дудка Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Білоцерківського колегіуму Білоцерківської міської ради Київської області
РОЗВИТОК ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ У ПЛОЩИНІ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Гайдаєнко Олена Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Білоцерківського колегіуму Білоцерківської міської ради Київської області;
Яременко Людмила Петрівна, вчитель географії Білоцерківського колегіуму Білоцерківської міської ради Київської області
ФОРМУВАННЯ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ НА ЗАСАДАХ НАРОДНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ЦІЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
Вонітова Наталія Дмитрівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №118 м. Львова
РОЗВИТОК СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ У ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Білоусько Світлана Миколаївна, вчитель історії Помоклівського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ В ПОЗАШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ
Зуєнко Оксана Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель образотворчого мистецтва Фастівської школи народної майстерності Фастівської міської ради Київської області
ФОРМУВАННЯ МАЙБУТНЬОГО ЗАХИСНИКА ВІТЧИЗНИ
Задорожний Олександр Степанович, учитель історії та курсу «Захист Вітчизни» Тетіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Тетіївської районної ради
МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Пількевич Оксана Миколаївна, вчитель образотворчого мистецтва Фастівської школи народної майстерності Фастівської міської ради Київської області
НАРОДНА ПЕДАГОГІКА ЯК ОСНОВА ВИХОВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТИНИ
Гриців Тетяна Григорівна, вчитель української мови та літератури, християнської етики Росохацької школи І-ІІІ ступенів Чортківського району Тернопільської області
ВПЛИВ НАРОДНОЇ ПЕДАГОГІКИ НА ВИХОВАННЯ ДИТИНИ
Гриців Соломія Ігорівна, студентка Чортківського педагогічного училища імені О.Барвінського Тернопільської області
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СЕКЦІЇ «ЕТНОЛОГІЯ» В СКЛАДІ НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА МОРОЗІВСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
Нестеренко Тетяна Яківна, вчитель трудового навчання Морозівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів – ясла-садок» Баришівської районної ради, керівник гуртка «Берегиня» Центру позашкільної роботи «Мрія» Баришівського району
ФОРМУВАННЯ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ У ВИХОВАНЦІВ ПОЗАШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Пономаренко Юлія Миколаївна, методист Васильківського міського Центру дитячої та юнацької творчості
РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ СОФІЇ РУСОВОЇ У ДІЯЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Федорченко Наталія Миколаївна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №8 «Теремок» відділу освіти виконавчого комітету Славутицької міської ради;
Примаченко Олена Євгеніївна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 8 «Теремок» відділу освіти виконавчого комітету Славутицької міської ради
РОЗВИТОК ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Чубарук Олена Василівна, проректор з наукової роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, старший викладач кафедри управління освітою
ВПЛИВ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Шевченко Антоніна Михайлівна, методист центру педагогічних інновацій Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
РОЛЬ МУЗЕЮ ІСТОРІЇ ОСВІТИ КИЇВЩИНИ У ВИХОВАННІ ПАТРІОТИЧНИХ ПОЧУТТІВ СУЧАСНОГО ГРОМАДЯНИНА
Рокицька Ольга Дмитрівна, методист центру координації роботи з методичними кабінетами Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
Григоренко Станіслава Іванівна, вчитель Острівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області
МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА ЯК ЗАСІБ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ
Горохова Лариса Ярославівна, методист з виховної роботи методичного кабінету відділу освіти Білоцерківської районної державної адміністрації
ФОРМУВАННЯ ОСНОВ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ
Остапенко Наталія Олександрівна, завідуюча районним методичним кабінетом відділу освіти Яготинської районної державної адміністрації
МУЗИЧНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ У САМООСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Дубровіна Ірина Володимирівна, викладач кафедри педагогічної майстерності, аспірантка Уманського державного педагогічного університету імені П.Тичини
ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ПІДГОТОВКИ ДО СЛУЖБИ В ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
Тарасенко Андрій Васильович, викладач Ніжинського агротехнічного інституту відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України
УПРОВАДЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Богінська Лариса Петрівна, заступник директора з виховної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Білоцерківської міської ради Київської області
1400 – 1500 | ПІДСУМКОВЕ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ. |
ПРИЙНЯТТЯ УХВАЛИ КОНФЕРЕНЦІЇ
1500Обід. Від’їзд учасників конференції
ЗВЕРНЕННЯ
учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції “Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності”
до державних діячів, керівників органів державного управління і місцевого самоврядування, керівників громадських організацій,
науково-педагогічних працівників, освітян
Шановні державні діячі, керівники органів державного управління і місцевого самоврядування, освітяни, науковці, працівники соціальних служб, представники громадських організацій, спілок, об’єднань та всі, кому небайдужа проблема патріотичного виховання громадян України!
Ми, учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції “Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності”, КОНСТАТУЄМО, що нині, у період глобалізованого, інформаційного, технологічного та етнокультурного суспільства, доля людини, кожної нації, світової спільноти залежить від духовності й моральності особистості, її порядності та відповідальності, рівня громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу, толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, шанобливого ставлення до інших культур і традицій, а також від визнання й забезпечення у реальному житті прав людини, гідності та свободи як найвищої соціальної цінності, створення сприятливих умов для самореалізації особистості в рідній країні відповідно до її інтересів і можливостей, та, водночас, гідного представлення кожного народу у світовому співтоваристві.
Ми ВВАЖАЄМО, що актуальність патріотичного виховання юного покоління в сучасності, у період становлення незалежної держави України, зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації, а, власне, патріотизм розуміємо як любов до Батьківщини, свого народу, турботу про своє і загальне благо, активне сприяння утвердженню України як суверенної і незалежної, правової, демократичної, соціальної держави, як готовність відстоювати її не залежність, захищати країну, власними справами і зусиллями покращувати її соціально-економічний стан, бути відповідальним за свою долю та державу.
Ми ВПЕВНЕНІ, що патріотичне виховання громадян забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об’єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави і громадянського суспільства, соціально-політичну стабільність у державі, гідне представлення нашої країни у світі.
Ми ПЕРЕКОНАНІ, що патріотизм сьогодні є нагальною потребою і для держави, оскільки високий рівень патріотизму громадян забезпечить як повноцінний гармонійний індивідуальний розвиток особистості в державі, так і суспільства.
Ми УСВІДОМЛЮЄМО необхідність спільних дій усіх соціальних і державних інститутів, організацій, об’єднань, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, творчих спілок, усіх, хто причетний до виховного процесу дітей і молоді.
Ми ЗАКЛИКАЄМО культурно-освітні та наукові установи, державні структури, громадські об’єднання й організації відійти від використання системи шаблонних масових заходів впливу на особистість, що може призвести до формального патріотизму.
Ми АКЦЕНТУЄМО УВАГУ на необхідності патріотичного виховання на всіх ступенях освіти: дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої – та в системі позашкільної освіти.
Як першочергові заходи ПРОПОНУЄМО:
− ініціювати перед Верховною Радою України розроблення законопроекту «Про патріотичне виховання громадян України»;
− клопотати перед Кабінетом Міністрів України про затвердження Концепції загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки, проект якої схвалено рішенням Колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України;
− виступити ініціатором розроблення, обговорення й прийняття загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки;
на рівні обласної державної адміністрації та обласної ради:
− створити творчу групу з розроблення регіональної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки;
− підтримувати проекти історично-краєзнавчої, етнокультурної, соціально-правової спрямованості, пропоновані для реалізації установами культури й освіти, дитячими й молодіжними громадськими організаціями;
− проводити цілеспрямовану роботу з підготовки поліграфічних видань патріотичного змісту, а також соціальної реклами на вулицях населених пунктів області;
− консолідувати зусилля всіх соціальних інститутів щодо формування в юного покоління почуття патріотизму, а саме: моральних, культурних, національних і загальнолюдських цінностей; здатності активної підтримки і розвитку Української державності, дотримання Конституції України, збереження єдності та стабільності в українському суспільстві, його духовного, соціального та економічного розвитку; дбайливого ставлення до національних багатств, рідної природи, пошани до історичної пам’яті, культури, мови, національних традицій тощо;
− створити на обласному телебаченні (радіо) постійно діючу програму «Хто ми? Чиїх батьків діти?», у якій всебічно висвітлювати духовну єдність поколінь, культуру та історію рідного краю, звичаїв, традицій усіх народів та етнічних груп, які проживають в Україні;
на рівні місцевих органів державного управління та органів місцевого самоврядування:
− розробити й затвердити місцеві (локальні) програми патріотичного виховання громадян України;
− вибудовувати систему взаємодії державних і недержавних установ, громадських організацій для розвитку національно-патріотичного виховання в освітній системі міста/району (навчальні заклади різних типів і форм власності, клуби, музеї, бібліотеки, центри й будинки творчості і культури, заклади фізичної культури і спорту тощо);
− інформувати громадськість про досягнення і нововведення у сфері патріотичного виховання через місцеві засоби масової інформації, конференції, збори, інші форми;
на рівні регіонального (обласного) органу управління освітою, регіонального закладу післядипломної педагогічної освіти:
− продовжити в подальшому практику проведення науково-практичних конференцій, присвячених національному, патріотичному та духовному вихованню учнівської і студентської молоді;
− створити на сайті Департаменту освіти, науки та молоді Київської обласної державної адміністрації та порталі КОІПОПК рубрики «Патріотичне виховання дітей та молоді Київщини» для розміщення інформаційних, аналітичних матеріалів, публікацій педагогів регіону;
− розробити методичні рекомендації щодо активізації діяльності дитячих громадських організацій з питання патріотичного виховання юного покоління;
− визначити основні підходи до моніторингу якості патріотичного виховання в освіті регіону, міста/району, навчального закладу; визначити параметри й критерії оцінювання сформованості патріотичних якостей особистості;
− підготувати навчально-методичні видання щодо організації та змісту патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах;
− вивчати й популяризувати серед освітянського загалу передовий педагогічний досвід з питань формування громадянина-патріота України;
на рівні навчальних закладів:
− активізувати форми масової патріотичної діяльності (пошукова робота, діяльність військово-патріотичних клубів, тематичні свята, пов’язані зі знаменними й пам’ятними датами тощо);
− створювати кабінети (музеї) української історії і культури як центри формування культурно-історичної компетентності юного покоління;
− активізувати роботу зі створення світлиць рідного слова (автор ідеї – Стрілько В.В., автори концепції – КОІПОПК) та популяризувати передовий досвід діяльності музеїв українського слова в загальноосвітніх навчальних закладах Київщини (Вороньківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів та Щасливський навчально-виховний комплекс Бориспільського району);
− підтримувати діяльність товариств, гуртків юних дослідників-краєзнавців, у яких засобами краєзнавства розвивати інтелектуальні й творчі здібності учнів, пошуково-дослідницьку роботу з історичного, географічного, літературного краєзнавства, етнології, фольклору, екології тощо;
− створювати умови для діяльності дитячих громадських об’єднань, організацій, органів самоврядування на принципах добровільності, самостійності, реальних повноважень, що сприятиме розвитку особистісного потенціалу дитини, формуванню її духовно-моральних якостей, ініціативності, активної громадянської позиції;
− систематично висвітлювати напрацювання педагогів із питань патріотичного виховання на освітніх сайтах, у засобах масової інформації, друкованих виданнях тощо;
на рівні педагогічних працівників:
− формувати в учнів первинне уявлення про свій рід, сім’ю, край, його історичне минуле і сучасне, національні народні звичаї, обряди, народну символіку;
− розвивати в учнівської та студентської молоді почуття гордості та поваги до рідного краю, національної символіки, до народу, його мови, історії, культури, виховувати шанобливе ставлення до родини;
− готувати свідомих та активних громадян, які добре розуміють свої права й обов’язки, готові до вирішення проблем у реальному житті, можуть брати на себе суспільну відповідальність;
− розвивати в учнів вміння проектувати своє майбутнє, усвідомлюючи свою причетність до долі України, її минулого, сьогодення, майбутнього;
− продовжувати практику впровадження у навчально-виховний процес спецкурсів і факультативів з українознавства, регіонального краєзнавства тощо;
− оновлювати зміст навчальних предметів на основі доповнення його культурно-історичною, духовно-моральною, політично-правовою складовими;
− активно використовувати сучасні педагогічні технології, що сприяють розвитку позитивних якостей особистості, формуванню громадянської позиції учнів;
− надавати методичну допомогу батькам з формування і розвитку в дітей позитивного ціннісного ставлення до навколишнього середовища, залучати батьків до різноманітної спільної суспільно корисної діяльності.
_______________________________________________________________________
(НАДІСЛАНЕ ДЕПУТАТАМ)
ЗВЕРНЕННЯ
учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції «Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності»
народних депутатів України
Шановні народні обранці!
Ми, учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції «Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності», яка проведена з ініціативи голови Київської обласної державної адміністрації Присяжнюка А.Й. на базі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів спільно з Національною академією педагогічних наук України, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Київською обласною державною адміністрацією, Національною академією внутрішніх справ, за підтримки Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, Українського фонду культури, МГО «Ми українці», Благодійного фонду «Приятелі дітей», ВГО «СПАС», ВГО «Асоціація «Афганці Чорнобиля», МГО «Конгрес захисту української мови» та інших організацій
ВВАЖАЄМО, що українське патріотичне виховання молоді в період становлення незалежної української держави вкрай важливе для утвердження України як суверенної, незалежної, правової, демократичної держави. Український патріотизм є невід’ємною складовою успішного розвитку України. Молоде покоління необхідно виховувати в дусі любові до України, до її історії, до української мови, української культури, в дусі готовності відстоювати незалежність України, відповідальності за свою долю та долю держави. Не буде нового покоління української молоді – не буде незалежної України!
Ми ВПЕВНЕНІ, що патріотичне виховання громадян України забезпечить цілісність українського народу, його національне відродження, об’єднає різні етноси і регіони країни, дасть новий поштовх соціально-економічному і демократичному розвитку України, розбудові громадянського суспільства, принесе соціально-політичну стабільність та гідне місце України серед країн Європи та світу.
Зважаючи на актуальність та важливість для нашої держави теми виховання українського патріотизму, ПРОСИМО Вас:
− прийняти Закон України «Про патріотичне виховання громадян України», розробити та затвердити державну програму українського патріотичного виховання молоді з відповідним державним фінансуванням.
Прийнято 26.02.2013 в м.Києві 457 учасниками Конференції.